Науково-методична діяльність


Педагогічні доробки





1.  «Нестандартні уроки з історії для 8-11 класів». Методичний посібник, 2007

   2.  «Роль олімпіад, турнірів, конкурсів захистів науково-дослідницьцих робіт у розвтку пізнавального інтересу до історії». Методичний посібник, 2008

 

  3. «Україна під час Другої світової війни: розробка уроків з використанням комп’ютерних технологій для 11 класів».Методичні рекомендації, 2009

 

  4.  «Підготовка до олімпіади з історії як одна з форм роботи з обдарованими дітьми».   Методичні рекомендації, 2010

 5."Вивчення основ християнської етики в загальноосвітній школі, як визначальна умова збагачення духовності учнів". Методинні рекомендації, 2011

 6. "Навчально-ігрова діяльність на уроках історії". Методичний порадник-практикум,   2012

 7. "Формування предметних компетентностей учнів на уроках історії":методичний порадник-практикум.- 2013

 8."Розвиток історичної свідомості в учнів при вивченні історії в 5 класі":методичні рекомендації., 2014..

 9. "Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу учнів під  час уроків та позакласній  роботі  з  історії":  методичні  рекомендації.,2015.                                                                                                                                            

 

 

                                     Методична робота


     І.Керівник гімназійного дискусійного клубу «Сучасні цілі та завдання шкільної історичної освіти в Україні»


План

 

роботи дискусійного клубу


«Сучасні цілі та завдання шкільної
історичної освіти в Україні»

2015 – 2016 н. р.

Луцьк 2015

Основний зміст роботи:

Дослідження, визначення та обговорення основних тенденцій трансформаційних процесів у сучасній шкільній історичній освіті з метою втілення в суспільну практику навчання історії нових технологій, моделей, методів і засобів навчання.

Члени клубу: Свинчук А.В., Базярук О.І., Коширець Т.А., Боярчук Л.І.,  Хлібовська Г.М., Пришляк В.В.,Шостак В.М., Л.М.,Охріменко Г.В.,Свереда Б.А.,Дмитренко А.А.
Керівник клубу: Свинчук А.В., голова предметної комісії суспільних дисциплін

Засідання клубу – чотири рази на навчальний рік
                                                 Засідання I

Теоретична робота

Доповідь на тему: „ Сучасні підходи до викладання історії України в загальноосвітній школі”

Дискусійне питання для обговорення:Як подолати шлях від оновлення змісту до нової шкільної історичної освіти?”

План

1.       Реформування історичної освіти  на початку XXI ст.

2.       Нові підходи до пізнання історичного процесу. Шляхи нової організації процесу навчання історії в школі.

3.       Сучасні цілі та мета шкільної (гімназійної) історичної освіти.

                                              Відповідальний: Свинчук А.В.

План

1. Якими повинні бути завдання сучасної шкільної історичної освіти?

2. Якими повинні бути ключові компетентності адекватності соціокультурному контексту сучасної української історичної освіти?

3. Яку методику навчання історії варто застосовувати?

Відповідальні: Свинчук А.В., Коширець Т.А.,  Базярук О.І., Боярчук Л.І.

Тематична виставка науково – методичної літератури – „Сучасна шкільна історична освіта: інноваційні аспекти”
                            Відповідальні: Свинчук А.В., Хлібовська Г.М


                                                                Жовтень 2015 р. 

                                                               Засідання II

Теоретична робота

Доповідь на тему: „Сучасний урок історії: основні вимоги щодо організації навчального процесу

Дискусійне питання для обговорення: „Як сучасна українська історична дидактика пропонує розв’язати проблему класифікації типів уроків історії?”

План

1.     Особистістно орієнтований підхід у викладанні історії на уроках.

2.     Нестандартні форми уроку історії.

3.     Використання ігрових та інформаційних технологій на уроках історії.
                                               Відповідальний: Свинчук А.В.

Практична робота

 Круглий стіл по питаннях:

1.     Якої типології уроків варто дотримуватися в умовах реформування шкільної історичної освіти?

2.     Як організувати дискусію на уроці історії?

3.     Якими повинні бути уроки узагальнення і тематичного оцінювання з історії?

            Відповідальні:Свинчук  А.В.,Коширець  Т.А.Базярук О.І., Хлібовська Г.М., Боярчук Л.І.

Тематична виставка науково – методичної літератури – „Сучасний урок історії – панорама методичних ідей”
                         Відповідальні: Свинчук А.В., Коширець Т.А.

                                 грудень 2015 р.
                                                         Засідання III

Теоретична робота

Доповідь на тему: „Український підручник з історії XXІ століття – :методичні та дидактичні трансформації.

Дискусійне питання для обговорення: „Як варто організувати роботу з підручником на уроках  історії?”

План

1.     Створення і запровадження варіативних шкільних підручників з історії.

2.     Поява альтернативних та інтегрованих підручників з історії.

3.     Використання документальних матеріалів для розвитку пізнавального інтересу до історії.
                                                                   Відповідальний: Свинчук А.В.

Практична робота

 Семінар – диспут на тему:„ Актуальні проблеми шкільного підручника з історії ”

План

1.     Чи за нашими підручниками хочеться і „ можеться ” вчитися?

2.     Перше покоління українських підручників з історії: проблеми та їх розв’язання.

3.     Українські підручники з історії другого покоління: методичний аспект.

                                                 Відповідальні: Свинчук А.В., Базярук О.І.,

                                                     Коширець  Т.А., Боярчук О. І.


                            Лютий 2015 р

                                                 Засідання IV

Теоретична робота

Доповідь на тему: „Використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках історії .

Дискусійне питання для обговорення: „Чи потрібно використовувати комп’ютерні технології  на уроках  історії?”

План

1.     Практика і методика використання аудіовізуальних та мультимедійних засобів на уроках історії і правознавства .

2.     Форми роботи з аудіовізуальними і мультимедійними засобами під час уроків.

Відповідальний: Свинчук А.В.

Практична робота:


Майстер – клас: „ Мої педагогічні знахідки з використанням електронних засобів навчання ЕЗН на уроках історії  - презентація та демонстрація ”.

                                                    Відповідальні:Свинчук А.В.Коширець Т.А.,                            Базярук О.І., Боярчук О.І.

Оформлення інформаційно – методичного бюлетня: „Радимо почитати” (про основні тенденції розвитку шкільної історичної освіти та запровадження в практику навчання історії нових технологій та інновацій).
                  Відповідальні: Свинчук А.В., Боярчук Л.І.,
                                            Коширець Т.А.

                                           Квітень 2015р.

 

ІІ.Керівник міської школи передового педагогічного досвіду з проблем: «Науково-дослідницька діяльність – одна з форм роботи з обдарованими учнями»


 

                                                       Комунальний заклад

                                              « Луцький НВК « Гімназія № 14

                                                імені Василя Сухомлинського»



                                          План

                                                              проведення  занять


                                міської школи передового 

                                   педагогічного   досвіду                                


                                                           протягом 2015- 2016 н. р.


                                       з    проблеми

      Науково-дослідницька діяльність –    одна з форм роботи з обдарованими учнями

                          Керівники школи:

                         вчитель-методист Свинчук А.В.,

                         вчитель Коширець Т.А.



                                                              Луцьк 2015



                              І ЗАНЯТТЯ

                         (організаційна частина) 

І. Ознайомлення з метою і завданням діяльності школи передового педагогічного досвіду та планування її роботи на 2015 – 2016 н. р.

 

ІІ. Опрацювання та ознайомлення з навчально-методичною та науково- публіцистичною літературою з теми роботи школи ППД

 

ІІІ. Система роботи з обдарованими дітьми у КЗ  «Луцькому НВК «Гімназія № 14» імені Василя  Сухомлинського» з науково-дослідницької роботи.

 

 

                                                                           Жовтень 2015 року


                                ІІ Заняття

                  ( теоретична частина)


І. Організація науково-дослідницької роботи учнів в навчальному закладі:

 

А) структура наукового дослідження;

 

Б) схема виконання учнівської науково-дослідницької роботи;

 

В) ключові засади керівництва процесом написання наукового дослідження учня.

                                       ( практична частина)

 

ІІ. Конкурс – захист   науково-дослідницьких робіт, як одна з форм розвитку вмінь та навичок ведення наукової дискусії учнями.

 

 

                                                        Листопад 2015 року


                           ІІІ Заняття

                   ( теоретична частина)

І. Науково-дослідницька робота в системі історичної освіти:

А) навчити учнів методики науково-дослідницької діяльності;

Б) сформувати пізнавальні мотиви в учнів займатися науковим пошуком ;

В) навчити учнів користуватися науковою літературою з фондів бібліотек , архівів , а також матеріалами сучасних інформаційних технологій;

Г) розвивати в учнів навички публічного виступу і захисту своїх напрацювань і поглядів перед компетентною аудиторією.

                   ( практична частина)

ІІ. Шляхи реалізації завдань науково-дослідницької діяльності у НВК « Гімназії №14» протягом 2015-2016 н. р.:

А) психолого-педагогічний аспект керівництва науково-дослідницької діяльності в гімназії;

Б) роль вчителя в організації науково-дослідницької діяльності школярів:

В) організація процесу формування учня-дослідника:

Г) моніторинг якості науково-дослідницької  діяльності учнів в системі історичної освіти в гімназії;

                                                                                      Квітень 2016 року
Керівники  …………………ШППД      

Вчитель-методист Свинчук А.В., вчитель Коширець Т. А.


Графік з індивідуальної та групової роботи                                 з обдарованими учнями членами                                            предметної комісії суспільних дисциплін                                                   на 2015-2016 н.р.
Заняття-консультації по організації та написанню учнями                 науково-дослідницьких робіт
Прізвище вчтеля,
керівника наук.-дослід. роботи
День проведення
Заняття
Номер кабінету і час проведення
     Пришляк В.В.
          середа
№ 31 1500 – 1700
     Хлібовська Г.М
          п’ятниця
№ 31 1500 – 1600
     Охріменко Г.В.
          понеділок
№ 31 1500 – 1600
     Дмитренко А.А.
          суббота
№ 21 1100 – 1200
      Шостак В.М.
          вівторок
№ 21 1600 - 1700
      Базярук О.І.
           середа
№ 21 1600 – 1700
      Свинчук А.В.
           понеділок
№ 21 1500 - 1600

Заняття-консультації з індивідуальної роботи з обдарованими                  учнями (підготовка до олімпіад, турнірів) членів предметної    комісії  суспільних   дисциплін                                                                                              на 2015 – 2016 н.р.
Прізвище вчтеля,
керівника наук.-дослід. роботи
День проведення
Заняття
Номер кабінету і час проведення
    Свинчук А.В.
      понеділок (5 кл.)
№ 21 1500 – 1600
     Коширець Т.А.
      четвер(4 і 7 кл.)
№ 31 1600 - 1700
     Базярук О.І.
   п’ятниця ( 5,6 7 кл.)
№ 21 1600 – 1700
     Боярчук Л.І.
      Вівторок (6 кл.)
№ 21 1500 - 1600





Обдаровані учні з якими проводять заняття вчителі  та викладачі –сумісники                 предметної комісії   суспільних дисциплін    
Прізвища учнів
Клас, профіль
Прізвище вчителя, викладача-суммісника
1. Ковальчук Вікторія
2. Кравчук Юлія
3. Загорська Ірина
4. Гейко Богдан
5.  Жук Ярослава

4-А,Б,В
Історія
Коширець Т.А.
Хлібовська Г.М.
Охріменко Г.В.
Дмитренко А.А.
1.  Мороз Галина
2. Онуфрик Інна
3.  Гуменюк Ольга
4.  Дусик Анна
5.  Гарбарчук Вікторія
6.  Папіж Вікторія
7.  Васюхник Андрій
8.  Козлова Ольга

7 А,Б
Історія
Коширець Т.А.
Хлібовська Г.М.
Дмитренко А.А.
Пришляк В.В.
1. Копачинська Анастасія
2. Артисюк Дмитро
3. Гупало Петро
4. Кость Михайло
5. Гончар Андрій
6. Цимбалюк Арсен
7. Тодорук Наталля
8.  Боцеровська Анастасія
6-А,Б,

 Боярчук Л.І.
Дмитренко А.А.
Пришляк В.В.
1. Мазурець Ярослав
2.Карась Владислав
3.Романчук Олег
4.Джигалюк Євген
5.Корнейко Олександра
6.Кирилюк Ольга
7.Павлович Яна
8.Каліщук Владислав
5-А,Б, В
Свинчук А.В.
Пришляк В.В.
Шостак В.М.
Охріменко Г.В.
1. Тодорук Наталля
2. Пастрик Віктор
3. Кушнір Зоряна
4. Сорокопуд Соломія
5. Петращук Євеліна
6. Глушко Еліна
5-А,Б,В,6-А,Б,7-А,Б
Базярук О.І.




СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З УЧИТЕЛЯМИ ІСТОРІЇ
НА 2015-2016 Н. Р.

з/п
Тематика засідань
Дата та місце
проведення
Відповідальний
1.
Інструктивно-методичні наради
Серпень 2015 р.,
січень 2016 р.
Савчук І.С.,
Моренчук Т.А.
2.
Семінари-практикуми вчителів історії з теми:
«Удосконалення теоретичного, методичного, практичного, фахового рівня вчителів з питань організації навчання та формування ключових предметних компетентностей учнів»
Заняття 1.
Використання інтерактивних технологій з метою диференціації навчальної діяльності учнів на уроках історії та створення комфортного здоровязбережувального середовища








Листопад 2015 р., ЗОШ І-ІІІ ст. № 12








Савчук І.С.,
Шабаліна А.І.

Заняття 2.



Створення сприятливого навчального середовища для розвитку критичного мислення на уроках історії
Березень 2016 р.,
ЗОШ І-ІІІ ст. № 20
Савчук І.С.,
Князь Т.П.

Заняття 3.



 Роль патріотичного виховання у формуванні національної свідомості громадян України
Лютий 2016 р.,
ЗОШ І-ІІІ ст. № 15
Савчук І.С.,
Балясевич Л.Я.
3.
Школа молодого педагога
Керівник Рамська О.П.
Проблема: «Поглиблення фахового рівня та удосконалення практичних вмінь молодих вчителів суспільних дисциплін з питань організації навчання, позакласної роботи»
Заняття 1
Нормативно-правова база, критерії оцінювання, новинки методичної літератури з предметів суспільствознавчого  циклу
Заняття 2
Роль структурно-логічних схем у формуванні розумових здібностей учнів
Заняття 3
Актуальні питання патріотичного виховання на уроках історії та в позаурочний час







Серпень 2015 р.,
НВК «ЗОШ І-ІІ ст. № 7- природничий ліцей»

Жовтень 2015 р.,
СЗОШ І-ІІІ ст. №1

Лютий 2016 р.,
НВК «ЗОШ І-ІІ ст. № 7- природничий ліцей»







Рамська О.П.,
Савчук І.С.



Рамська О.П.,
Кацевич Б.В.

Рамська О.П.,
Савчук І.С.
4.
Школа передового педагогічного досвіду з проблеми:
«Робота з обдарованими учнями: форми, методи, напрацювання»
Керівники: Свинчук А.В.,
Коширець Т.А.
Заняття 1.
Методика успішної підготовки учнів до участі в турнірі юних істориків, учнівських олімпіадах та конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт

Заняття 2.
Система роботи з розвитку творчого потенціалу учнів на уроках та в позакласній роботі з історії в умовах інноваційного освітнього середовища






Грудень 2015 р.,
НВК «Гімназія
 № 14 імені Василя Сухомлинського»

Лютий 2016 р.,
НВК «Гімназія
№ 14 імені
Василя Сухомлинського»






Свинчук А.В.,
Коширець Т.А.




Свинчук А.В.,
Коширець Т.А

План індивідуальної роботи із здібними та обдарованими учнями
                                             5(9) –х  класів
                        з історії України та всесвітньої історії



Форма  заняття

Зміст  навчального матеріалу
Дата
Бесіда
Ознайомлення учнів із завданнями, змістом та формами індивідуальної роботи  з історії України та всесвітньої історії. Складання графіку індивідуальної роботи  протягом І-го семестру 2015– 2016  н.р.
01.10.2015

Лекція
Характерні особливості  методики роботи  з джерелами інформації та розвиток історичного мислення в учнів.
06.10.2015
Дискусія
Форми організації та методика проведення  дискусій при аналізі історичних подій
13.10. 2015
Структуровані дебати
Вироблення в учнів вміння зрозуміло і логічно сформулювати свою позицію, знаходити переконливі факти й аргументи на свою підтримку.Формування  правил у ставленні до партнера. що висловлює іншу точку зору.
27.10.2015
Рольова гра
Мета та методика проведення рольових  ігор. Інсценування  історичних подій.
03.11.2015

Ігри на уроці історії
Варіанти ігор на уроках історії, як форма засвоєння знань через практику.
10.11.2015
Навчальне співробітництво.
Взаємодія вчителя та учня  при подачі навчального матеріалу на уроках історії.Методичні поради щодо організації між особового спілкування.
17.11.2015
Практичне заняття
Дидактичні матеріали з історії України
24.11.2015
Практичне заняття
Дидактичний матеріал з всесвітньої історії
01.12.2015
Семінарське заняття
Історичне мислення  у висловлюваннях історичних діячів
08.12.2015
Групова робота
Співвіднесення одиничних фактів  і типових загальних явищ  на уроках історії.
13.12.2015
Індивідуальна робота з учнями
4(8) класів
Знання дат,хронологічних меж.юперіодів найбільш важливих історичних процесів і подій.

Індивідуальна робота з учнями
5(9) класів
Знання фактів  -  місця, обставин, учасників, результатів історичних подій.

Підсумкове заняття
Визначення рівня навчальних досягнень  учнів залучених до індивідуальної роботи з історії.


Розглянуто на засіданні предметної комісії суспільних дисциплін

Протокол № 2 від 25.09.2015





КЗ « Луцький НВК «Гімназія № 14
імені Василя Сухомлинського»
План
експериментальної роботи за проектом
«Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу особистості в умовах інноваційного освітнього середовища»
Другий  рік роботи
І-й семестр
  /2015-2016 н.р./

Робота по експерименту проводиться на базі 5 - 7( 9-11)- класів



                                                    Вчитель історії  
                                                   Свинчук А.В.



Луцьк 2015
Зміст роботи
Дата
/тижні/
Ким проводиться
1
Визначення змісту, обсягу та специфіки експериментальної роботи  на ІІ- й семестр 2014-1015 н.р.
   26- 30.01
Сіміцька Ж.В. ,
Свинчук А.В.
2
Провести теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з теми проекту та зробити аналіз наявних проблем у практиці організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах України

02 -06.02
Свинчук А.В
3
Розробити науково-методичний інструментарій для проведення експериментального дослідження за обраною темою проекта

   09 - 13. 02

Свинчук А.В
4
Укладання каталогу науково-методичної літератури з теми проекту
16 - 20.02
Свинчук А.В
Сіміцька Ж.В
5
Опрацювання психологічного інструментарію по проблемі вивчення і розвитку дітей з ознаками обдарованості
23 -27.02
Свинчук А.В
Чухілевич О.П
6
Складання банку даних про досвід використання творчих та розвиваючих завдань для обдарованих учнів в умовах інноваційного освітнього середовища
02 - 06.03
Свинчук А.В
Сіміцька Ж.В
7
Укладання переліку психодіагностичних засобів, які будуть використовуватись в проекті
09 -- 13.03
Свинчук А.В
Чухілевич О.П

8
Складання переліку інтернет-ресурсів з теми проекту
16 -  20.03
Свинчук А.В
Гісь І.В
9
Підбір та розробка творчих завдань з розвитку творчих здібностей учнів  в 5 класах гімназії
30.О1 - 03.04
Свинчук А.В
Учні  5-класів
10
Індивідуальна робота з дітьми які мають задатки творчості і обдарованості
06- 10. 04
Свинчук А.В Учні 5-А і 5-Б класів
11
Апробація окремих видів творчих завдань в експериментальних класах
13 – 17. 04

Свинчук А.В
Учні 5-х, 6-х класів
12
Підготовка спільно з учнями експериментального класу творчих розвиваючих завдань з історії
20 -24.04
Свинчук А.В
Учні 5-Б класу
13
Аналіз результатів  семестрового етапу експерименту. Підготовка діагностичного етапу експериментальної роботи
27 – 30. 04
Свинчук А.В. Сіміцька Ж.В
Чухілевич О.П


Кількість годин – 1год







Немає коментарів:

Дописати коментар