Скарбничка вчителя

Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 9 класу до теми «Західноукраїнські землі у складі австро-Угорської імперії  в другій половині XIX — на початку XX ст.»
Західноукраїнські землі у складі австро-Угорської імперії  в другій половині XIX — на початку XX ст.
I.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ПОТРІБНО ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
1.  Шарварки — це:
§  А  державна повинність кріпаків щодо будівництва й ремонту шляхів;
§  Б  натуральне господарство;
§  В  державний податок на землю;
§  Г  повинність кріпаків на сільськогосподарський інвентар.
2.  Федерація – це:
§  А  союз незалежних держав;
§  Б  метрополія зі своїми колоніями;
§  В  держава в державі;
§  Г  об’єднання держав.
3.  Форма об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності, — це:
§  А  приватизація;
§  Б  націоналізація;
§  В  кооперація;
§  Г  інвентаризація;
4.  «Вільні громади» — це:
§  А  просвітницькі організації;
§  Б  міські філіали Революційної української партії;
§  В  спілки робітників і селян;
§  Г  об’єднання селян-повстанців Східної Галичини.
5.  Позначте рік заснування у Львові товариства «Просвіта»:
§  А  1870 р.;
§  Б  1873 р.;
§  В  1861 р.;
§  Г  1868 р.
6.  Позначте  рік  створення  у Східній Галичині Русько-української  радикальної партії:
§  А  1870 р.;
§  Б  1880 р.;
§  В  1890 р.;
§  Г  1900 р.
7.  Якого року почалась робота Галицького сейму?
§  А  1862 р.;
§  Б  1873 р.;
§  В  1861 р.;
§  Г  1893 р.
8.  Якого року відбулось перетворення унітарної Австрійської імперії в дуалістичну Австрійську-Угорську імперію?
§  А  1875 р.;
§  Б  1867 р.;
§  В  1891 р.;
§  Г  1901 р.
9.  Укажіть регіони, які були охоплені селянським рухом на початку ХХ ст.:
§  А  Станіславщина, Львівщина, Тернопільщина;
§  Б  Станіславщина, Наддніпрянщина;
§  В  вся територія Правобережжя;
§  Г  вся територія Лівобережжя.
10. Територія якої країни позначена на карті цифрою 2?
§  А  Австрійської імперії;
§  Б  Російської імперії;
§  В  Румунії;
§  Г  Польщі.
Територія якої країни позначена на карті цифрою 2?
11. Центром Східної Галичини було місто:
§  А  Львів;
§  Б  Чернівці;
§  В  Жешув;
§  Г  Краків.
12. Позначте українські землі, які входили до складу Австрійської імперії:
§  А  Східна Галичина, Буковина, Закарпаття;
§  Б  Галичина, Буковина;
§  В  Буковина, Бессарабія;
§  Г  Галичина, Волинь, Поділля.
13. Позначте  прізвище  організаторА  «сокольсько-січового»  молодіжного руху:
§  А  М. Грушевський;
§  Б  В. Нагірний;
§  В  І. Боберський;
§  Г  І. Франко.
14. Який церковний сан мав А. Шептицький?
§  А  Архімандрит;
§  Б  митрополит;
§  В  патріарх;
§  Г  архієпископ.
15. Позначте ім’я одного із засновників української народної партії:
§  А  М. Міхновський;
§  Б  Д. Антонович;
§  В  М. Ганкевич;
§  Г  С. Данилевич.
16. Автором твору «Листи на Наддніпрянську Україну» є:
§  А  І. Франко;
§  Б  М. Драгоманов;
§  В  Т. Шевченко;
§  Г  П. Куліш.
17. Позначте назву галузі промисловості на західноукраїнських землях, яка на початку ХХ  ст. давала найбільші прибутки в цьому регіоні. 88 %  її виробництва контролювалось іноземними компаніями.
§  А  Деревообробна;
§  Б  цукрова;
§  В  нафтодобувна;
§  Г  взуттєва.
18. Позначте вид мистецтва, з яким пов’язане ім’я братів Тобілевичів:
§  А  живопис;
§  Б  музика;
§  В  театр;
§  Г  архітектура.
19. Однією з форм діяльності «Руської трійці» було(-а):
§  А  агітація;
§  Б  поширення наукових знань;
§  В  поширення відомих українських творів;
§  Г  виголошення проповідей.
20. Позначте прізвище українського історика початку ХХ ст.:
§  А  П. Нестеров;
§  Б  О. Єфіменко;
§  В  Л. Мацієвич;
§  Г  М. Леонтович.
21. Несприятливе  економічне  становище  нА  західноукраїнських  землях наприкінці XIX ст. було спричинено:
§  А  революцією;
§  Б  аграрним перенаселенням;
§  В  війною;
§  Г  колоніальним загарбанням.
22. Позначте одну з ознак, яка була притаманна економіці західноукраїнських земель на початку ХХ ст.:
§  А  урбанізація;
§  Б  всебічний розвиток промисловості;
§  В  припинення еміграції селянства;
§  Г  панування іноземного капіталу.
23. Негативне ставлення до українського націоналізму спричинило появу:
§  А  національної радикальної течії;
§  Б  декабристів;
§  В  революціонерів;
§  Г  Української соціал-демократичної партії.
24. Обмеженість громадівського руху культурно-просвітницькою діяльністю призвела до створення:
§  А  Революційної української партії;
§  Б  організації «Братство тарасівців»;
§  В  організацій «Сокіл», «Січ»;
§  Г  Української демократичної партії.
II.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  СПІЛЬНОГО  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА   ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.
25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А  Жовніри
1  право на користування чужою власністю
Б  дідичі
2  солдати
В  сервітути
3  поміщики
Г  циркуляри
4  писемні розпорядження підвідомчим закладам або підпорядкованим посадовцям
5  товарне поміщицьке господарство, в якому використовувалася праця кріпаків.
26. Установіть відповідність між датами та подіями.
А  1904 р.
1  створення «Крайового союзу ревізійного»
Б  1911 р.
2  створення організації «Пласт»
В  1912 р.
3  загибель українського студента А. Коцка, що стало приводом до студентських заворушень
Г  1910 р.
4  створення «Селянської партії» в Чернівцях
5  розкол РУРП та утворення НДП.
27. Співвіднесіть організації з місцем їх створення чи діяльності.
А  Товариство священиків
1  Львів
Б  «Руська трійця»
2  Київ
В  «Братство тарасівців»
3  Перемишль
Г  «Українська соціал-демократія»
4  Канів
5  Харків.
28. Установіть відповідність між прізвищами авторів та їхніми творами.
А  М. Коцюбинський
1  «Земля», «Царівна»
Б  Леся Українка
2  «Кам’яний хрест», «Дорога»
В  О. Кобилянська
3  «Тіні забутих предків», «Сміх»
Г  В. Стефаник
4  «Лісова пісня», «В  пущі»
5  «Борислав сміється».
29. Співвіднесіть назву партії з одним із положень її програми.
А  Революційна українська партія (РУП)
1  автономна Україна в складі федеративної Росії
Б  Українська соціал-демократична «Спілка
» 2  «10 заповідей»: єдина, неподільна, самостійна демократична республіка Україна
В  Українська радикальна партія (УРП)
3  захист інтересів робітників незалежно від національності
Г  Українська національна партія (УНП)
4  автономна Україна в складі федера тивної Російської республіки. Ліквідація поміщицького землеволодіння
5  соборна Україна у складі федеративної Російської держави.
30. Установіть відповідність, утворивши логічні пари.
А  Українська народна партія (УНП)»
1  захист української мови, видання українських газет, у Львові виходить журнал «Самостійна Україна
Б  Революційна українська партія (РУП)
2  створено організації у Петербурзі, Києві, Харкові, Львові, нелегально видають 4 газети
В  Українська демократична партія (УДП)
3  початок видання газети «Слово»
Г  Українська соціал-демократична «Спілка»
4  у 1905 р. приєднались до російських меншовиків
5  об’єднавшись, утворили УРДП.
III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
§  А  заснування першого в Україні стаціонарного театру в Києві;
§  Б  відкриття в Одесі першого аероклубу;
§  В  видання М. Грушевським «Ілюстрованої історії України»;
§  Г  українсько-польський компроміс у вищій школі.
32. Розташуйте  міста,  що  знаходились  нА  Західноукраїнських  землях  та входили до Австрійської  імперії, в логічній послідовності  (зі сходу на захід):
§  А  Галич;
§  Б  Чернівці;
§  В  Ужгород;
§  Г  Львів.
33. Розташуйте міри довжини в логічній послідовності — від найменшої до найдовшої:
§  А  сажень;
§  Б  лікоть;
§  В  кілометр;
§  Г  верста.
IV.  ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ЗАПИС ПРІЗВИЩА  ДІЯЧА,  НАЗВИ  ПОДІЇ  АБО  ЯВИЩА,  ПОНЯТТЯ,  РОКУ,  КОЛИ  ВІДБУВАЛАСЯ ПОДІЯ, АБО РЕЧЕННЯ (ЗАЛЕЖНО ВІД ВИМОГ ЗАВДАННЯ).
34.  Запишіть  термін, який означає монопольне право на виробництво  та продаж горілки.
1.      Назвіть цей термін.
2.      Коли було запроваджено це монопольне право?
3.      Які наслідки мало запровадження монополії на виробництво і продаж горілки в українських землях?
35.  Запишіть рік, коли А. Шептицький очолив Українську греко-католицьку церкву, ставши архієпископом Галицьким.
1.      Якого  року А. Шептицький  очолив Українську  греко-католицьку церкву?
2.      Яке церковне звання він отримав?
3.      На якій території України це відбувалось?
36. Педагог, літературознавець, етнограф, лексикограф, з 1902 р. жив і працював у Києві, був редактором української газети «Громадська думка» та журналу «Нова громада». У 1904 р. виступив одним  із організаторів Української радикальної партії (УРП).
1.      Назвіть прізвище цього діяча.
2.      Які твори він написав?
3.      З якими подіями він був пов’язаний?
37.  «…У Львові існували українські наукові товариства, школи, масові організації  тА  кооперативи,  газети  політичних  партій,  парламентські представництва. В Галичині…, спираючись на велику частину недавніх вихідців із селянського середовища, працювала (інтеліґенція) в тісному контакті  з  селянством  у  товариствах  «Просвіта»,  кооперативах,  політичних партіях».
1.      Про які процеси пише історик О. Субтельний?
2.      У який період вони відбувалися?
3.      Чи мали місце подібні процеси в інших українських землях?
V.  ЗАВДАННЯ  ВІДКРИТОЇ ФОРМИ  З  РОЗГОРНУТОЮ  ВІДПОВІДДЮ,  ЯКІ  ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ПОВНУ  ВІДПОВІДЬ  НА  ЗАПИТАННЯ  АБО  ТВОРЧЕ  ЗАСТОСУВАННЯ  НАБУТИХ  ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
38. Охарактеризуйте зміни, що сталися в сільському господарстві західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.
39. Поясніть, чому проблема аграрного перенаселення західноукраїнських земель набула особливого значення на початку ХХ ст.
40. Порівняйте погляди й дії народовців та русофілів.
41. Поміркуйте, чому саме А. Шептицький став однією з центральних фігур національного відродження в Західній Україні на початку. ХХ ст.
Відповіді до теми 4 «Західноукраїнські землі у складі австро-Угорської імперії  в другій половині XIX — на початку хх ст.»
ЗАВДАННЯ I ТИПУ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
А
Г
Б
Б
Г
В
В
Б
А
А
А
А
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
В
Б
А
Б
В
В
В
Б
Б
Г
А
Б
ЗАВДАННЯ II–III ТИПУ

25
26
27
28
29
30
31
32
33
а
2
1
3
3
4
1
1
2
2
Б
3
4
1
4
3
2
2
1
1
В
1
2
4
1
1
3
3
4
4
Г
4
3
2
2
2
4
4
3
3

.






















Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 9 класу до теми «Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.,  Наддніпрянська Україна на початку XX ст. , Культура України в XIX — на початку XX ст.»
Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.,  Наддніпрянська Україна на початку XX ст. , Культура України в XIX — на початку XX ст.
I.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ТРЕБА ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
1.  Аграрні відносини — це:
§  А  скасування кріпосного права;
§  Б  продуктивні методи господарювання;
§  В  товарне виробництво;
§  Г  система відносин зв’язків, що склались в агровиробництві.
2.  Виробництво продукції з метою отримання прибутку — це:
§  А  екстенсивне виробництво;
§  Б  товарне виробництво;
§  В  ефективне виробництво;
§  Г  передове виробництво.
4.      Модернізація — це:
§  А  відмова від нових ідей;
§  Б  назва течії в мистецтві;
§  В  використання нових технологій;
§  Г  повернення до минулого.
4.  Проповідь національної  винятковості, панування однієї нації над  іншими — це:
§  А  расизм;
§  Б  націоналізм;
§  В  радикалізм;
§  Г  шовінізм
5.  Якого року відбувся похід у «Таврію за волею»?
§  А  1861 р.;
§  Б  1856 р.;
§  В  1859 р.;
§  Г  1860 р.
6.  Позначте рік виходу Валуєвського циркуляру:
§  А  1900 р.;
§  Б  1899 р.;
§  В  1873 р.;
§  Г  1863 р.
7.  Позначте рік, коли було скасовано тілесні покарання для селян Наддніпрянщини:
§  А  1904 р.;
§  Б  1899 р.;
§  В  1900 р.;
§  Г  1908 р.
8.  Якого року було проведено судову реформу?
§  А  1864 р.;
§  Б  1775 р.;
§  В  1868 р.;
§  Г  1865 р.
9.  Позначте територію, що входила до складу Наддніпрянської України?
§  А  Буковина;
§  Б  Слобожанщина;
§  В  Бессарабія;
§  Г  Волинь.
10. Яке з названих міст не входило до складу Наддніпрянської України?
§  А  Кам’янець-Подільський;
§  Б  Катеринослав;
§  В  Харків;
§  Г  Чернігів.
11. Яка з наведених губерній не межувала з Катеринославською?
§  А  Чернігівська;
§  Б  Таврійська;
§  В  Полтавська;
§  Г  всі названі.
12. Яка  з  сучасних областей України перебували на  території Слобожанщини?
§  А  Одеська;
§  Б  Київська;
§  В  Полтавська;
§  Г  Харківська.

13. Позначте ім’я російського монарха, за часів правління якого було скасовано кріпосне право:
§  А  Петро I;
§  Б  Олександр II;
§  В  Микола I;
§  Г  Олександр I.
14. Польський шляхтич, який вчинив спробу підняти в Україні національно-визвольне повстання в роки Кримської війни:
§  А  О. Герцен;
§  Б  М. Чайковський;
§  В  В. Тарновський;
§  Г  Г. Галаган.
15. Позначте ім’я лідера хлопоманів:
§  А  О. Черняхівський;
§  Б  М. Костомаров;
§  В  В. Антонович;
§  Г  М. Максимович.
16. Хто з цих письменників у своїх оповіданнях змальовував трагічні картини життя галицького селянства?
§  А  В. Винниченко;
§  Б  О. Олесь;
§  В  В. Стефаник;
§  Г  М. Коцюбинський.

17.  Земська реформа 1864 р. передбачала:
§  А  утворення судів;
§  Б  введення місцевого самоврядування;
§  В  скасування податків;
§  Г  безкоштовну роздачу земель селянам.
18. Емський указ передбачав:
§  А  заборону громад;
§  Б  закриття типографій;
§  В  знищення Кирило-Мефодіївського братства;
§  Г  заборону друкувати українською мовою.
19. Основною формою здійснення купівлі-продажу товарів на українських землях у другій половині XIX ст. були:
§  А  контракт;
§  Б  усний договір;
§  В  на віру;
§  Г  під заставу.
20. Позначте  положення,  що  характеризує  суть  політичної  програми, розробленої для українського руху М. Драгомановим:
§  А  на території України мають проживати лише етнічні українці;
§  Б  українці повинні об’єднатись у місцеві самоврядні громади;
§  В  українці мають створити свою незалежну державу;
§  Г  українська держава має бути створена революційним шляхом.
21. Позначте одну з причин, яка призвела до кризи поміщицького господарювання:
§  А  селянська реформа 1861 р.;
§  Б  застава землі поміщикам;
§  В  відробіткова система;
§  Г  залишки кріпацтва.


22. Позначте  судження,  яке  відображає  результат  скасування  кріпацтва в Україні:
§  А  селян було зрівняно у правах із поміщиками;
§  Б  ліквідація селянської общини;
§  В  перехід землі у приватну власність селян без викупу;
§  Г  селяни отримали юридичні права.
23. Який із термінів не відповідає пореформеному часу?
§  А  Тимчасовозобов’язані селяни;
§  Б  черезсмужжя;
§  В  панщина;
§  Г  кругова порука.
24. Наслідком шкільної реформи було:
§  А  відновлення автономії університетів;
§  Б  створення системи підготовки офіцерських кадрів;
§  В  забезпечення безперервної шкільної та університетської освіти;
§  Г  дотримання принципу: вища освіта — лише для дворянства.

II.  ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ ЗІ СПІЛЬНОГО ВСТУПНОГО ЗАПИТАННЯ ТА ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.

25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А  Сервітути
1  поміщики
Б  народники
2  право користуватись чужою власністю
В  хлопомани
3  представники політичної течії, спрямованої на відновлення пріоритету народу в суспільних справах
Г  дідичі
4  громадські діячі, що займалась вивченням життя народу, його традицій, просвітництвом

5  селяни-уходники.
26. Установіть відповідність між назвами реформ та датами їх проведення.
А  Земська
1  1864 р.
Б  міська
2  1862–1877 рр.
В  військова
3  1861 р.
Г  аграрна
4  1870 р.

5  1897 р.
27. Співвіднесіть регіони з губерніями.

А  Лівобережні губернії
1  Катеринославська, Таврійська,  Херсонська
Б  південноукраїнські губернії
2  Київська, Подільська, 

В  губернії Правобережжя
3  Полтавська, Чернігівська, Харківська
Г  Галичина
4  Королівство Польське

28. Співвіднесіть прізвища авторів з їхніми працями.
А  М. Берлінський
1  «Історії Малоросії»
Б  О. Бодянський
2  «Малороссийские песни»
В  М. Маркевич
3  «Краткое описание Киева»
Г  М. Максимович
4  «Історія Русів»

5  «История Малой России».
29. Співвіднесіть назву реформи з одним з положень, яке в ній містилось.
А  Земська реформа
1  створювались виборні органи місцевого самоврядування
Б  міська реформа
2  створення мережі військових навчальних закладів
В  шкільна реформа
3  створення міської думи
Г  військова реформа
4  спеціалізація навчання за гуманітарним та технічним профілем

III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
§  А  шкільна реформа;
§  Б  скасування кріпосного права в Російській імперії;
§  В  військова реформа;
§  Г  міська реформа.
32. Розташуйте наукові відкриття та прізвища винахідників у логічній послідовності за часом їх виникнення:
§  А  перша у світі зернозбиральна машина (А. Власенко);
§  Б  перше у світі електрозварювання металів (М. Бенардос);
§  В  відкриття рентгенівського випромінювання (І. Пулюй);
§  Г  перша бактеріологічна станція (І. Мечников).
33. Розташуйте назви українських міст кінця XIX ст. за кількістю жителів, починаючи з найбільшого:
§  А  Київ;
§  Б  Катеринослав;
§  В  Одеса;
§  Г  Харків.

IV.  ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ЗАПИС ПРІЗВИЩА  ДІЯЧА,  НАЗВИ  ПОДІЇ  АБО  ЯВИЩА,  ПОНЯТТЯ,  РОКУ,  КОЛИ  ВІДБУВАЛАСЯ ПОДІЯ, АБО РЕЧЕННЯ (ЗАЛЕЖНО ВІД ВИМОГ ЗАВДАННЯ).
34.  Запишіть  термін, що  означає  рух  різночинної  інтеліґенції  в  60–80-ті роки XIX ст., спрямований на відновлення пріоритету народу в суспільних справах.
1.      Запишіть назву цього руху.
2.      Назвіть його представників.
3.      Якими методами вони прагнули досягти своєї мети?
35. Після реформи 1861 р. Наддніпрянська Україна переживала добу бурхливого економічного піднесення. Велику роль у розвитку господарства в Україні відіграло будівництво залізниць.
1.      Якого року було відкрито в Україні першу залізницю?
2.      Де це відбулось?
3.      Яку роль відіграло активне будівництво залізниць для розвитку економіки України?
36. Він  був  одним  з  найавторитетніших  дослідників  історії  українського козацтва. Його тритомна «История запорожских казаков» привернула увагу як фахівців, так  і широкого читацького загалу. Його робота й до сьогодні залишається найбільш повним дослідженням славетної сторінки українського народу.
1.      Назвіть ім’я автора цієї праці.
2.      Якого року її було видано?
3.      Сюжет найбільш відомої картини І. Ю. Рєпіна був запропонований цим дослідником. Як називається ця картина?
37.  «Вони  досить  ґрунтовно  доводять, що ніякої  окремої малоросійської мови не було, немає і не може бути і що наріччя їх, яке вживається простим  людом,  є  та ж  російська мова,  тільки  зіпсована  впливом на неї  Польщі… Міністр внутрішніх справ визнав за необхідне… щодо друкування книг малоруською мовою дати по цензурному відомству розпорядження, щоб до друку дозволити тільки такі твори цією мовою, які належать до галузі красного письменства, пропускання книг малоруською мовою, як духовного змісту, так навчальних і взагалі призначених для початкового читання народу, припинити».
1.      Про яку подію йдеться в цьому документі?
2.      Коли вона сталася?
3.      Які вона мала наслідки для української культури?
V.  ЗАВДАННЯ  ВІДКРИТОЇ ФОРМИ  З  РОЗГОРНУТОЮ  ВІДПОВІДДЮ,  ЯКІ  ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ПОВНУ  ВІДПОВІДЬ  НА  ЗАПИТАННЯ  АБО  ТВОРЧЕ  ЗАСТОСУВАННЯ  НАБУТИХ  ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
38. Охарактеризуйте особливості проведення аграрної реформи на східноукраїнських землях.
39. Складіть розгорнутий план відповіді: «Особливості промислового перевороту на території Наддніпрянської України».
40.  «М. Драгоманов сприйняв втрату української державності як негативний факт, однак не вірив у можливість відновлення національної державності в умовах другої половини XIX ст.». Чи згодні ви з прогнозом, висловленим М. Драгомановим?
41. Складіть  тези  до  повідомлення  «Розвиток  народницького  руху  в Україні».

Відповіді до теми 3  «Наддніпрянська Україна в другій половині XIX ст.,  Наддніпрянська Україна на початку хх ст. , Культура України в XIX — на початку хх ст.»
ЗАВДАННЯ I ТИПУ

 ЗАВДАННЯ I ТИПУ

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Г
Б
В
Г
Б
Г
А
А
Б
А
А
Г
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Г
Б
В
В
Б
Г
А
Б
Б
Г
В
В
ЗАВДАННЯ II–III ТИПУ

25
26
27
28
29
30
31
32
33
А
2
1
3
3
1
2
2
1
2
Б
3
4
1
4
3
4
1
2
4
В
4
2
2
1
4
3
4
4
1
Г
1
3
4
2
2
1
3
3
3





СКАРБНИЧКА ПЕДАГОГА
http://vchytel.info/wp-content/themes/twentyeleven/images/icons/skarbnychka.jpg

Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 9 класу до теми ” Українські землі у складі російської імперії наприкінці XVIII —  у першій половині XIX ст. Західноукраїнські землі  наприкінці XVII — у першій половині XIX ст.“.

Українські землі у складі російської імперії наприкінці XVIII —  у першій половині XIX ст. Західноукраїнські землі  наприкінці XVII — у першій половині XIX ст.

1.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ПОТРІБНО ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.  До якого стану тогочасного суспільства належали дідичі?
§  А  Селян;
§  Б  поміщиків;
§  В  магнатів;
§  Г  купців.
2.  Дайте визначення поняттю. Сервітути — це:
§  А  право на користування чужою власністю;
§  Б  заборона користуватись чужою власністю;
§  В  право на дарування власності;
§  Г  право на власність.
3.  Прагнення до відокремлення — це:
§  А  сепаратизм;
§  Б  державний переворот;
§  В  нові суспільні відносини;
§  Г  суспільно-політичний рух.
4.  Промисловий переворот — це:
§  А  форма  виробництва,  за  якої  виробляються  переважно  продукти харчування;
§  Б  удосконалення виробництва;
§  В  переведення виробництва з ручного на машинне;
§  Г  обмін товарів, який визначається пропозицією та попитом.
5.  Укажіть роки діяльності масонської ложі «Любов до істини»:
§  А  1820–1823;
§  Б  1819–1823;
§  В  1818–1819;
§  Г  1818–1823.
6.  Укажіть дату відкриття Харківського університету:
§  А  1805 р.;
§  Б  1807 р.;
§  В  1803 р.;
§  Г  1800 р.
7.  Укажіть дату видання альманаху «Русалка Дністрова»:
§  А  1843 р.;
§  Б  1828 р.;
§  В  1837 р.;
§  Г  1848 р.
8.  Укажіть час діяльності Кирило-Мефодіївського братства:
§  А  січень 1845 р. — травень 1847 р.;
§  Б  грудень 1846 р. — жовтень 1848 р.;
§  В  січень 1846 р. — березень 1847 р.;
§  Г  травень 1847 р. — березень 1848 р.
9.  Територія якої країни позначена на карті цифрою 1?
§  А  Російської імперії;
§  Б  Австрійської імперії;
§  В  Туреччини;
§  Г  Польського королівства.
Українські землі у складі російської імперії наприкінці XVIII —  у першій половині XIX ст. Західноукраїнські землі  наприкінці XVII — у першій половині XIX ст.
10. Укажіть, які території увійшли до складу Австрійської імперії на початку XIX ст.:
§  А  Східна Галичина, Буковина, Поділля;
§  Б  Східна Галичина, Буковина, Закарпаття;
§  В  Східна Галичина, Поділля;
§  Г  Закарпаття та Східна Галичина.
11.  Головна руська рада була створена 2 травня 1848 р. в місті:
§  А  Києві;
§  Б  Львові;
§  В  Житомирі;
§  Г  Вінниці.
12. Селянські виступи під проводом У. Кармелюка охопили територію:
§  А  Галичини;
§  Б  Слобожанщини;
§  В  Волині;
§  Г  Поділля.
13. Укажіть прізвище керівника селянських бунтів на Поділлі:
§  А  О. Пугачов;
§  Б  І. Сірко;
§  В  У. Кармелюк;
§  Г  П. Тетеря.
14. Лідером «Руської трійці» був:
§  А  М. Шашкевич;
§  Б  Я. Головацький;
§  В  І. Вагилевич;
§  Г  Т. Шевченко.
15. М. Костомаров був одним із засновників:
§  А  Львівської братської школи;
§  Б  «Руської трійці»;
§  В  Кирило-Мефодіївського братства;
§  Г  Києво-Могилянського колегіуму.
16. П. Пестель був автором:
§  А  статуту слов’янського братства;
§  Б  «Книги буття українського народу»;
§  В  «Русалки Дністрової»;
§  Г  «Руської Правди».
17. Марія-Терезія та Йосиф II у 70–80-х рр. XvIII ст.:
§  А  здійснили низку реформ;
§  Б  очолили селянське повстання;
§  В  придушили селянське повстання;
§  Г  очолили Головну руську раду.
18. У 1810–1825 рр. відбув(-ала)ся:
§  А  «холерний бунт»;
§  Б  Коліївщина;
§  В  рух гайдамаків;
§  Г  рух опришків.
19. Позначте прізвище автора «Книги буття українського народу»:
§  А  П. Куліш;
§  Б  Т. Шевченко;
§  В  В. Білозерський;
§  Г  М. Костомаров.
20. У 1830–1831 рр. на українських земель відбулося повстання:
§  А  литовське;
§  Б  польське;
§  В  угорське;
§  Г  австрійське.
21. Позначте одну з ознак кризи феодально-кріпосницької системи й зародження ринкової економіки:
§  А  використання жіночої праці в сільському господарстві;
§  Б  розвиток товарно-грошових відносин;
§  В  поява дводенної панщини замість одноденної;
§  Г  зменшення селянських повстань.
22. Серед наведених понять оберіть те, що свідчили про кризу кріпосного господарства у першій половині XIX ст.:
§  А  урочна система;
§  Б  чумацтво;
§  В  військові поселення;
§  Г  зменшення панщини.
23. Серед наведених понять оберіть те, що свідчило про формування на українських землях у першій половині XIX ст. капіталістичних відносин:
§  А  заміна натурального оброку грошовим;
§  Б  зменшення ролі ярмаркової торгівлі;
§  В  розвиток ринкових відносин;
§  Г  об’єднання селян у спільні господарства.
24. Яке з наведених понять характеризує політику російського уряду щодо українців у першій половині XIX ст.?
§  А  Націоналізація;
§  Б  полонізація;
§  В  русифікація;
§  Г  колонізація

II.  ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ ЗІ СПІЛЬНОГО ВСТУПНОГО ЗАПИТАННЯ ТА ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.

25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А  Губернія
1  адміністративно-територіальна одиниця Російської держави, запроваджена 1708 р.
Б  повіт
2  країна чи її частина, що загарбана іншою державою та управляється за допомогою спеціальних режимів та законів
В  колонія
3  адміністративно-територіальна одиниця території колишньої Гетьманщини
Г  метрополія
4  панівна держава, якій належать колонії
5  адмністративно-територіальна одиниця Російської держави, запроваджена 1795 р.
26. Установіть відповідність між датами та подіями.
А  1812 р.
1  «Київська козаччина»
Б  1829 р. миру
2  підписання Андріанопольського
В  1831 р.
3  підписання Бухарестського миру
Г  1855 р.
4  придушення польського повстання
5  похід «в Таврію за волею». 
27. Співвіднесіть назви міст з назвами таємних організацій, які там діяли.
А  Київ
1  «Понт Евксинський»
Б  Одеса
2  «Любов до істини»
В  Полтава
3  «З’єднаних слов’ян»
Г  Новгород-Волинський
4  Товариство об’єднаних слов’ян
5  Південне товариство.
28. Співвіднесіть імена з посадами.
А  М. Костомаров
1  учитель із Полтави
Б  М. Гулак
2  професор Київського університету
В  В. Білозерський
3  службовець канцелярії, генерал-губернатора
Г  П. Куліш
4  письменник, педагог, автор української абетки
5  художник, поет.
29. Установіть відповідність, утворивши логічні пари.
А  «Катехізис автономіста»
1  Росія — республіка, що складається  з 8 царств
Б  «Конституція» М. Новикова
2  Росія — єдина централізована унітарна держава з республіканською формою правління
В  «Конституція» М. Муравйова
3  Росія — конституційна монархія на засадах федерації
Г  «Руська Правда» П. Пестеля
4  відновлення Гетьманщини на автономних засадах
5  демократична федерація всіх слов’янських народів, очолювана Україною.
30. Співвіднесіть регіон з продукцією, на виробництві якої він спеціалізувався.
А  Південь
1  видобуток солі та залізної руди
Б  Правобережжя
2  вирощування тютюну та худоби на м’ясо
В  Лівобережжя
3  вирощування зерна та худоби на м’ясо
Г  захід
4  вирощування цукрових буряків та озимої пшениці
5  видобуток солі, нафти, деревообробна промисловість.

III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЄТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
§  А  поява першого цукрового заводу в Україні;
§  Б  поява першого пароплаву на Дніпрі;
§  В  заснування міста Миколаїв;
§  Г  оголошення Одеси вільним портом.
32. Розташуйте прізвища письменників разом з їхніми літературними творами у хронологічній послідовності:
§  А  Г. Квітка-Основяненко «Малоросійські оповідання»;
§  Б  М. Максимович «Малороссийские песни»;
§  В  Т. Шевченко «Кобзар»;
§  Г  М. Костомаров «Сава Чалий».
33. Розташуйте  адміністративно-територіальні  одиниці  в  логічній  послідовності:
§  А  повіт;
§  Б  генерал-губернаторство;
§  В  держава;
§  Г  губернія.

IV.  ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ЗАПИС РІЗВИЩА  ДІЯЧА,  НАЗВИ  ПОДІЇ  АБО  ЯВИЩА,  ПОНЯТТЯ,  РОКУ,  КОЛИ  ВІДБУВАЛАСЯ ПОДІЯ, АБО РЕЧЕННЯ (ЗАЛЕЖНО ВІД ВИМОГ ЗАВДАННЯ).

34. Опозиційні царизмові, таємні організації, що проповідували  ідеї удосконалення суспільства через удосконалення людини.
1.      Запишіть назву цього терміна.
2.      Назвіть найбільш відомі організації, що діяли на Україні, та прізвища тих, хто входив до їх складу.
3.      У чому полягало значення діяльності цих організацій?
35. На українських землях, що перебували у складі Російської імперії, було запроваджено губернський територіальний поділ.
1.      Коли це сталося?
2.      Назвіть  губернії, що  були  утворені на Лівобережжі  та Слобожанщині.
3.      З якою метою був змінений адміністративний устрій на українських землях?
36. Один  із керівників декабристського руху в Україні, закінчив Пажеський корпус, брав участь у Вітчизняній війні 1812 р. З 1821 р. очолив Південного товариство декабристів.
1.      Назвіть ім’я цієї людини.
2.      Як називався програмовий документ товариства, автором якого він був?
3.      Яким він бачив майбутнє України?
37. Про який видатний літературний твір першої половини XIX ст. М. Костомаров сказав: «Це цілий народ, що говорить вустами свого поета»?
1.      Про який видатний літературний твір першої половини XIX ст. писав М. Костомаров?
2.      Хто його автор?
3.      Коли він був написаний?

V.  ЗАВДАННЯ  ВІДКРИТОЇ ФОРМИ  З  РОЗГОРНУТОЮ  ВІДПОВІДДЮ,  ЯКІ  ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ПОВНУ  ВІДПОВІДЬ  НА  ЗАПИТАННЯ  АБО  ТВОРЧЕ  ЗАСТОСУВАННЯ  НАБУТИХ  ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.

38. Поясніть, як вплинула на становище селян інвентарна реформа.
39. Чому південноукраїнські землі набули для російського уряду особливого значення в першій половині XIX ст.?
40. Поміркуйте, які події (процеси) вплинули на формування національної свідомості українців в першій половині XIX ст.
41. Коли і чому в Україні виникло масонство? Охарактеризуйте діяльність масонських лож в Україні.

Відповіді до теми 2  «Українські землі у складі російської імперії наприкінці XVIII —  у першій половині XIX ст. Західноукраїнські землі  наприкінці XVII — у першій половині XIX ст.»

ЗАВДАННЯ I ТИПУ

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Б
А
А
В
В
А
В
В
А
Б
Б
Г
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
В
А
В
Г
А
Г
Г
Б
Б
А
В
В

ЗАВДАННЯ II–III ТИПУ


25
26
27
28
29
30
31
32
33
А
1
3
3
2
4
3
4
2
4
Б
3
2
1
3
1
4
3
1
2
В
2
4
2
1
3
2
1
4
1





СКАРБНИЧКА ПЕДАГОГА
http://vchytel.info/wp-content/themes/twentyeleven/images/icons/skarbnychka.jpg
Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 9 класу до теми “Українські землі в другій половині XVIII ст.. Культура України в першій половині XIX ст.“.

Українські землі в другій половині XVIII ст.. Культура України в першій половині XIX ст.

I.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ПОТРІБНО ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.  Дайте визначення поняттю. Метрополія — це:
§  А  панівна держава, якій належать колонії;
§  Б  підлегла держава з підпорядкованим урядом;
§  В  адміністративно-територіальна одиниця імперії;
§  Г  певна сукупність людей, яка живе на даній території.
2.  Дайте визначення поняттю. Міграція — це:
§  А  створення нових поселень на певній території;
§  Б  хаотичне переселення населення;
§  В  цілеспрямоване  переміщення  населення,  зумовлене  соціально-економічними чинниками;
§  Г  масовий виїзд населення з країни.
3.  Перепис оподаткованого населення — це:
§  А  десятина;
§  Б  мито;
§  В  «тягловий збір»;
§  Г  ревізія.
4.  Мистецький стиль, що характеризується помпезністю, пишністю та декоративністю, — це:
§  А  класицизм;
§  Б  бароко;
§  В  романтизм;
§  Г  рококо.
5.  Укажіть дату третього поділу Речі Посполитої:
§  А  1791 р.;
§  Б  1792 р.;
§  В  1783 р.;
§  Г  1795 р.
6.  Укажіть дату остаточного знищення Запорозької Січі:
§  А  1775 р.;
§  Б  1776 р.;
§  В  1763 р.;
§  Г  1768 р.
7.  1783 — це рік:
§  А  зруйнування Січі;
§  Б  Азовського походу;
§  В  приєднання Криму до Російської імперії;
§  Г  виселення греків з Криму.
8.  Укажіть рік видання «Енеїди» І. Котляревського:
§  А  1786 р.;
§  Б  1798 р.;
§  В  1796 р.;
§  Г  1778 р.
9.  Які території сучасної України входили до складу Слобідської України у другій половині XvIII ст.?
§  А  Харківська, Полтавська;
§  Б  Одеська, Миколаївська, частина Херсонської;
§  В  Харківська, частина Луганської, Сумська;
§  Г  Дніпропетровська, Черкаська.
10. Укажіть територію, яка була приєднана до Російської імперії у 1783 р.:
§  А  Кубань;
§  Б  Крим;
§  В  Бессарабія;
§  Г  Приазов’я .
11. Укажіть, які території охопило повстання опришків:
§  А  Полісся, Холмщина;
§  Б  Наддніпрянщина, Слобожанщина;
§  В  Східна Буковина, Галичина, Закарпаття;
§  Г  Галичина, Полісся.
12. До якої країни після першого поділу Речі Посполитої відійшла Східна Галичина?
§  А  Російській імперії;
§  Б  Туреччині;
§  В  Австрійській імперії;
§  Г  Угорщині.
13. Укажіть прізвище останнього кошового отамана Запорозької Січі:
§  А  П. Калнишевський;
§  Б  К. Розумовський;
§  В  П. Сагайдачний;
§  Г  П. Орлик.
14. Батьком української літературної мови вважають:
§  А  І. Вишенського;
§  Б  Г. Сковороду;
§  В  І. Котляревського;
§  Г  Ф. Григоровича.
15. Укажіть ім’я імператриці, яка видала указ про зруйнування Запорозької Січі:
§  А  Катерина I;
§  Б  Анна Іоанівна;
§  В  Єлизавета Петрівна;
§  Г  Катерина II.
16. Хто стояв на чолі опришківського руху?
§  А  І. Гонта;
§  Б  М. Залізняк;
§  В  О. Довбуш;
§  Г  С. Понятовський.
17. Хто  з  російських  полководців  командував  військами, що  зруйнували Запорозьку Січ?
§  А  А. Безбородько;
§  Б  П. Текелій;
§  В  Г. Потьомкін;
§  Г  Г. Орлов.
18. Позначте, що собою являла Барська конфедерація:
§  А  об’єднання польської шляхти, що прагнула приєднатись до Російської імперії;
§  Б  спілка польської шляхти, яка утворилася для боротьби з Коліївщиною;
§  В  військово-політичне угрупування шляхти, яке виникло у відповідь на  деякі  поступки  польського  короля  православному  населенню Правобережної України;
§  Г  об’єднання польської шляхти, яка прагнула утворити на Правобережній Україні окрему польську державу.
19. Політика Катерини II щодо українських земель пов’язана з(зі):
§  А  становленням Запорозької Січі;
§  Б  розколом Запорозької Січі;
§  В  ліквідацією Запорозької Січі;
§  Г  обмеженням вольностей Війська Запорозького.
20. Позначте іншу назву терміна «колії»:
§  А  гайдамаки;
§  Б  гайдуки;
§  В  голота;
§  Г  дейнеки.
21. Третій поділ Речі Посполитої призвів до:
§  А  збільшення польських земель;
§  Б  припинення існування Польської держави;
§  В  розквіту Польської держави;
§  Г  економічної нестабільності Польської держави.
22. Ліквідація гетьманської влади на території України стала поштовхом до:
§  А  децентралізації;
§  Б  централізації;
§  В  автономізації;
§  Г  незалежності.
23. Утворення Новоросійської губернії сприяло:
§  А  заселенню регіону козаками;
§  Б  масовому переселенню українського населення;
§  В  запровадженню в регіоні кріпацтва;
§  Г  об’єднанню українських земель.
24. Одним із наслідків утворення Барської конфедерації було(-а):
§  А  об’єднання українських земель;
§  Б  поширення реформаторських ідей в Україні;
§  В  активізація народних виступів;
§  Г  утворення нової держави.

II.  ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ ЗІ СПІЛЬНОГО ВСТУПНОГО ЗАПИТАННЯ ТА ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.

25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.
А  Балаган
1  імпровізований тимчасовий театр, який влаштовувався як ярмарок
Б  інтермедія
2  старовинний український ляльковий театр
В  вертеп
3  весела побутова вистава в антракті  релігійних драм
Г  догмат
4  основне положення, твердження, що вважають незаперечною істиною
5  мистецький стиль, якому притаманні декоративна пишність, мальовничість.
26. Установіть відповідність між датами та подіями.
А  1774 р.
1  Кючук-Кайнарджійський мирний договір
Б  1772 р.
2  другий поділ Речі Посполитої
В  1793 р.
3  перший поділ Речі Посполитої
Г  1791 р.
4  Ясський мирний договір
5  третій поділ Польщі.
27. Установіть відповідність між регіонами та адміністративними змінами, що на них відбувались.
А  Правобережна   Україна
1  утворення Малоросійської губернії
Б  Південна (степова) Україна
2  створення Київської, Подільської, Волинської губернії
В  Лівобережна Україна «Гетьманщина»
3  створення Харківського намісництва
Г  Слобожанщина
4  створення Новоросійської губернії
5  «Королівство Галичина і Лодомерія».
28. Установіть відповідність між прізвищами діячів та галузями культури, в яких вони працювали.
А  Г. Сковорода
1  архітектура
Б  В. Растреллі
2  наукові знання
В  І. Ґалятовський
3  література
Г  М. Березовський
4  музика
5  живопис.
29. Установіть відповідність, утворивши логічні пари.
А  М. Залізняк
1  президент другої Малоросійської колегії
Б  П. Калнишевський
2  засланий на довічну каторгу в Нерчинськ у 1768 р.
В  Г. Сковорода
3  прожив 112 років. Помер у монастирі  в Росії
Г  П. Рум’янцев
4  на його могилі викарбовано: «Світ ловив його, але так і не спіймав»
5  останній гетьман, генерал-фельмаршал, президент Імператорської академії наук

30. Установіть відповідність, утворивши логічні пари.
А  Маніфест Катерини II 1775 р.
1  перенесення російських кордонів на південь
Б  Ясський мирний договір
2  Російській імперії відійшли землі, розташовані між річками П. Буг, Дністер
В  Кючук-Кайнарджійський мирний договір
3  приєднання до Російської імперії південних земель
Г  третій розподіл Речі Посполитої
4  до Російської імперії приєднано Західну Волинь
5  Крим увійшов до складу Росії.

III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
§  А  захоплення Буковини Австрійською імперією;
§  Б  запровадження  кріпацтва  на  українських  землях,  що  перебували в складі Російської імперії;
§  В  заснування Задунайської Січі;
§  Г  утворення Чорноморського козацького війська.
32. Розташуйте прізвища в логічній послідовності:
§  А  Л. Баранович;
§  Б  Ф. Прокопович;
§  В  І. Котляревський;
§  Г  Г. Сковорода.
33. Розташуйте навчальні заклади в логічній послідовності:
§  А  колегіум;
§  Б  недільна школа;
§  В  академія;
§  Г  університет.

IV.  ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ЗАПИС ПРІЗВИЩА  ДІЯЧА,  НАЗВИ  ПОДІЇ  АБО  ЯВИЩА,  ПОНЯТТЯ,  РОКУ,  КОЛИ  ВІДБУВАЛАСЯ ПОДІЯ, АБО РЕЧЕННЯ (ЗАЛЕЖНО ВІД ВИМОГ ЗАВДАННЯ).

34.  «В Карпатські  гори  втікали  покривджені  селяни  (наймити,  комірники, пастухи, панські слуги) та бідні міщани. Вони формували невеликі загони, які з ранньої весни до пізньої осені нападали на панські маєтки, замки, на орендарів, лихварів, а захоплене майно роздавали сільській бідноті…»
1.      Про який рух йдеться?
2.      Коли відбувались ці події?
3.      Назвіть імена найбільш відомих провідників повстанців.
35.  «З козаків-добровольців було створено п’ять гусарських полків, а всіх інших козаків і підпомічників — 300 тисяч — перетворено на «військових обивателів», обклавши їх податками… Козацькій старшині було надано військові ранги російської армії.»
§  Про яку подію йдеться?
§  Хто і коли видав цей наказ?
§  Які наслідки мала ця подія?
§  Запишіть дату скасування козацького ладу на Слобожанщині.
36.  Запишіть прізвище історичного діяча, відомості з біографії якого наведено в уривку.
«Генерал-фельдмаршал, мав  титул  графа,  брав  участь  у  російсько-турецькій війні, очолював Малоросійську колегію».
1.      Назвіть прізвище історичного діяча.
2.      Інтереси якої держави він захищав?
3.      Коли ця людина очолила Малоросійську колегію?
37. Про які події О. Субтельний писав: «Для історії України, як і всієї Європи, це була епохальна подія. Тюркських кочовиків…, чий останній напад на Україну відбувся в 1769 р., нарешті приборкали».
1.      Про які події писав О. Субтельний?
2.      Хто «приборкав» тюркських кочовиків»?
3.      Чому ця подія стала «епохальною» як для історії України, так і для Європи?

V.  ЗАВДАННЯ  ВІДКРИТОЇ ФОРМИ  З  РОЗГОРНУТОЮ  ВІДПОВІДДЮ,  ЯКІ  ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ПОВНУ  ВІДПОВІДЬ  НА  ЗАПИТАННЯ  АБО  ТВОРЧЕ  ЗАСТОСУВАННЯ  НАБУТИХ  ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.

38. Які міжнародні події, на вашу думку, вплинули на рішення Катерини II знищити Запорозьку Січ?
39.  Прокоментуйте слова Т. Г. Шевченка: «Польща впала — та й нас задавила».
40. Охарактеризуйте  адміністративно-територіальний  устрій  українських земель у складі Російської імперії.
41. Складіть  розгорнутий  план  теми  «Розвиток  українського  мистецтва XVIII– першій половині XIX ст.».

Відповіді до теми 1  «Українські землі в другій половині XVIII ст.. Культура України в першій половині XIX ст.»

ЗАВДАННЯ I ТИПУ

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
А
В
Г
Б
Г
А
В
Б
В
Б
В
В
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
А
В
Г
В
Б
В
В
А
Б
Б
В
В

ЗАВДАННЯ II–III ТИПУ


25
26
27
28
29
30
31
32
33
А
2
1
2
3
2
3
1
1
2
Б
1
3
4
1
3
2
3
2
1
В
3
2
1
2
4
1
2
4
4
Г
4
4
3
4
1
4
4
3






Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 11 класу 
СКАРБНИЧКА ПЕДАГОГА
Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 11 класу до теми «Україна під час Другої світової війни (1939–1945 рр.)»

Україна під час Другої світової війни (1939–1945 рр.)

I.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ  ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ  ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ПОТРІБНО ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.  Співпраця мешканців поневолених країн з окупантами називається:
§  А  корупціонізм;
§  Б  колабораціонізм;
§  В  шовінізм;
§  Г  націоналізм.
2.  Остарбайтери — це:
§  А  радянські військовополонені, яких вивозили до Німеччини в роки Другої світової війни;
§  Б  населення, яке примусово вивозили для роботи до Німеччини в роки Другої світової війни;
§  В  населення, що залишилось під окупацією в Україні й працювало на німців;
§  Г  радянські військовополонені, які вступали до лав збройних сил Німеччини.
3.  Як називалася тактика знищення всіх матеріальних цінностей, які ворог міг використати на окупованій території?
§  А  «Руйнівне полум’я»;
§  Б  «спаленої землі»;
§  В  «чорний пар»;
§  Г  «попіл».
4.  Процес повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних полонених, біженців називають:
§  А  асиміляція;
§  Б  репатріація;
§  В  депортація;
§  Г  консолідація.
5.  Коли відбулося входження Західної України до складу УРСР?
§  А  Серпень 1939 р.;
§  Б  вересень 1939 р.;
§  В  жовтень 1939 р.;
§  Г  листопад 1939 р.
6.  Велика Вітчизняна війна розпочалась:
§  А  1 вересня 1939 р.;
§  Б  17 вересня 1939 р.;
§  В  22 червня 1941 р.;
§  Г  22 липня 1941 р.
7.  Коли місто Київ було звільнено від фашистської окупації?
§  А  Грудень 1942 р.;
§  Б  серпень 1943 р.;
§  В  вересень 1943 р.;
§  Г  листопад 1943 р.
8.  Територія України була остаточного звільнена від окупантів у:
§  А  березні 1944 р.;
§  Б  червні 1944 р.;
§  В  жовтні 1944 р.;
§  Г  грудні 1944 р.
9.  У вересні 1939 р. Німеччина напала на:
§  А  Литву;
§  Б  Польщу;
§  В  Румунію;
§  Г  Молдавію.
10. Яку територію у серпні 1940 р. було включено до складу СРСР?
§  А  Бессарабію;
§  Б  Закарпаття;
§  В  Бессарабію й Північну Буковину;
§  Г  Галичину.
11. Яке місто у серпні 1943 р. було звільнено від фашистської окупації?
§  А  Київ;
§  Б  Харків;
§  В  Сталіно (Донецьк);
§  Г  Запоріжжя.




12. Яке велике місто було останнім звільнене у жовтні 1944 р. від фашистської окупації?
§  А  Одеса;
§  Б  Севастополь;
§  В  Львів;
§  Г  Ужгород.
13. Укажіть прізвище воєначальника — організатора оборони Києва:
§  А  М. Кирпонос;
§  Б  С. Ковпак;
§  В  С. Тимошенко;
§  Г  О. Сабуров.
14. Український штаб партизанського руху (УШПР) очолив:
§  А  М. Кирпонос;
§  Б  Т. Строкач;
§  В  С. Ковпак;
§  Г  О. Федоров.
15. Лідером Організації українських націоналістів ОУН(Б) був обраний:
§  А  О. Сабуров;
§  Б  А. Мельников;
§  В  С. Бандера;
§  Г  Я. Стецько.
16. Українець, льотчик, тричі Герой Радянського Союзу:
§  А  Л. Павличенко;
§  Б  І. Конєв;
§  В  Р. Малиновський;
§  Г  І. Кожедуб.
17. План нападу Німеччини на СРСР мав кодову назву:
§  А  «Ост»;
§  Б  «Вайс»;
§  В  «Барбаросса»;
§  Г  «Південь».
18. Масове винищення єврейського населення в Києві відбувалося у:
§  А  Сирецькому таборі;
§  Б  Бабиному Яру;
§  В  Дарницькому таборі;
§  Г  Хорольському таборі.




19. Початком  «корінного  перелому»  у  Великій  Вітчизняній  війні  вважають:
§  А  звільнення Сталіно (Донецька);
§  Б  звільнення Києва;
§  В  Сталінградську битву;
§  Г  битву за Дніпро.
20. Курська битва, в ході якої було звільнено Лівобережну Україну, відбулася у:
§  А  лютому–березні 1943 р.;
§  Б  липні–серпні 1943 р.;
§  В  вересні–листопаді 1943 р.;
§  Г  грудні–лютому 1944 р.
21. Наслідком  політики  радянізації, що  відновилася  в  західних  областях України у повоєнні часи, було:
§  А  зростання незадоволення репресивними методами влади;
§  Б  неприйняття населенням ідеї створення самостійної України;
§  В  засудження діяльності УПА;
§  Г  погіршення умов життя бідних прошарків населення.
22.  Запровадження  в  Україні  нА  початку  війни  воєнного  стану  передбачало:
§  А  введення загальної військової повинності;
§  Б  проходження жінками та чоловіками військової підготовки;
§  В  надання військовій владі надзвичайних повноважень;
§  Г  переведення всіх підприємств на виробництво воєнної продукції.
23. НімеччинА  у  1942 р.  розпочалА  реалізацію  плану  «Ост»,  який  передбачав:
§  А  забезпечення продовольчими ресурсами Німеччину;
§  Б  створення на окупованій території військових і промислових комплексів;
§  В  вивезення працездатного населення до Німеччини;
§  Г  масове знищення людей єврейської національності.
24. Результатом партизанського руху на Україні стало:
§  А  порушення роботи транспортного сполучення окупаційних військ;
§  Б  створення концентраційних таборів;
§  В  масовий терор проти єврейського населення;
§  Г  організація депортації населення до Сибіру.



II.  ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  СПІЛЬНОГО  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.

25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А  Репатріація
1  соціально-політична практика, що характеризується нехтуванням об’єктивними законами історичного процесу, коли до уваги беруться суб’єктивні бажання та довільні рішення осіб, які її здійснюють
Б  колективізація
2  теорія, що проповідує байдуже ставлення до історії батьківщини, свого народу, національної культури
В  космополітизм
3  процес докорінної перебудови аграрного сектора
Г  волюнтаризм
4  повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних, полонених
5  теорія, що сповідує байдуже ставлення до історії батьківщини, свого народу, національної культури.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А  Квітень 1945 р.
1  «саморозпуск» УГКЦ
Б  березень 1946 р.
2  Україна стала співзасновником ООН на конференції у Сан-Франциско
В  квітень–липень 1947 р.
3  голод в Україні
Г  1946–1947 рр.
4  операція «Вісла»
5  грошова реформа.
27. Співвіднесіть промислові підприємства з місцем їх розташування.
А  Дніпрогес
1  Дніпропетровськ
Б  «Азовсталь»
2  Київ
В  комбінат ім. Г. Петровського
3  Маріуполь
Г  «Арсенал»
4  Запоріжжя
5  Харків.
28. Співвіднесіть прізвища з посадами, які обіймали ці особи.
А  В. Кук
1  нарком закордонних справ
Б  Д. Мануїльський
2  голова Ради Міністрів УРСР
В  Д. С. Коротченко
3  митрополит УГКЦ
Г  Й. Сліпий
4  один із керівників збройного підпілля УПА
5  перший секретар ЦК КПУ.
29. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.
А  Література
1  Н. Ужвій
Б  образотворче мистецтво
2  Д. Клебанов
В  музичне мистецтво
3  М. Глущенко
Г  кіномистецтво
4  О. Гончар
5  Т. Лисенко.
30. Установіть  відповідність  між  прізвищами  митців  та  назвами  їхніх творів.

А  В. Некрасов
1  «Любіть Україну»
Б  Ю. Яновський
2  «Богдан Хмельницький»
В  В. Сосюра
3  «В  окопах Сталінграда»
Г  К. Данькевич
4  «Київські оповідання»
5  «Прапороносці».

III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
§  А  передача Криму до складу УРСР;
§  Б  депортація українського населення Холмщини  та Лемківщини на захід Польщі;
§  В  радянсько-чехословацький  договір  про  входження  Закарпаття  до Радянської України;
§  Г  Україна стала членом ЮНЕСКО та Міжнародної організації праці.
32. Розташуйте в логічній послідовності галузі промисловості залежно від обсягів капіталовкладень протягом 1946–1950 рр.:
§  А  сільське господарство;
§  Б  важка промисловість;
§  В  легка промисловість;
§  Г  інші галузі промисловості.
33. Розташуйте в логічній послідовності такі події:
§  А  ліквідація Української греко-католицької церкви УКГЦ;
§  Б  операція «Вісла»;
§  В  відновлення радянської влади на західноукраїнських землях;
§  Г  смерть Тараса Чупринки.

IV.  ЗАВДАННЯ ВІДКРИТОЇ ФОРМИ З КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ЗАПИС ПРІЗВИЩА  ДІЯЧА,  НАЗВИ  ПОДІЇ  АБО  ЯВИЩА,  ПОНЯТТЯ,  РОКУ,  КОЛИ  ВІДБУВАЛАСЯ ПОДІЯ, АБО РЕЧЕННЯ (ЗАЛЕЖНО ВІД ВИМОГ ЗАВДАННЯ).

34. Явище в радянській науці, що характеризувалось ідеологізацією, засиллям у науці посередностей, людей споживацького типу, авантюристів.
1.      Напишіть назву терміна.
2.      З яким періодом в історії України це пов’язано?
3.      З прізвищем якого політичного діяча це пов’язано?
35.  «…Посуха, особливо у червні–липні, до всіх нещасть (бо треба було загоювати рани війни) додала ще й свої. Врожай зернових вийшов доісторичний…,  тобто  1 ц посіяли,  А  зібрали  3 ц  у  кращому  випадку. Та ще який тоді був обробіток ґрунту? Сяк-так, аби вкинути зерно в землю.
Поля  обробляли  переважно  кіньми —  клячами,  коровами,  лопатами, сапами, а збирали косами та жіночими руками. Бо чоловіки лишилися напівкаліками …».
1.      Про які події йдеться в цьому уривку?
2.      З якими подіями в історії України це пов’язано?
3.      На яких територіях спостерігалося подібне явище?
36.  «У 1918 р. вступив у більшовицьку партію. Брав участь у громадянській війні на боці Червоної армії. Протягом 1922–1930 рр. навчався на робітфаці Юзівського гірничого технікуму, у Московській промисловій академії.  У  1920–1928 рр. —  нА  партійній  роботі  в  Донбасі,  А  у  1928–1929 рр. —  у  Харкові  тА  Києві.  У  1938–1949 рр.,  з  деякою  перервою 1947 р. — перший секретар ЦК КП(б)У, у 1944–1947 рр. одночасно голова Раднаркому УРСР. Під час радянсько-німецької війни був членом військових рад. З березня 1953 р. до жовтня 1964 р. — секретар, перший секретар ЦК КПРС».
1.      Запишіть прізвище партійного діяча.
2.      З яким періодом в історії України пов’язана його діяльність?
3.      Назвіть, учасником ще яких подій він був.
37.  «…До Центрального  табору праці  в Явожно,  розташованого на  території філіалу колишнього концентраційного табору в Освенцимі, …потрапляли  особи,  «підозрювані  у  зв’язках  з  УПА»  …основну  частину в’язнів становили українські селяни, які потрапили до табору через так звану  «колективну  відповідальність».  За цей період  через  концентраційний  табір  і пройшло 3 936 українських в’язнів,  з них 823 жінки  та кілька дітей. Більш ніж 160 в’язнів внаслідок тортур і самогубств загинули».
1.      Запишіть назву операції, про яку йдеться.
2.      Вкажіть хронологічні межі операції.
3.      З якими територіями пов’язані ці події?

V.  ЗАВДАННЯ  ВІДКРИТОЇ ФОРМИ  З  РОЗГОРНУТОЮ  ВІДПОВІДДЮ,  ЯКІ  ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ПОВНУ  ВІДПОВІДЬ  НА  ЗАПИТАННЯ  АБО  ТВОРЧЕ  ЗАСТОСУВАННЯ  НАБУТИХ  ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.

38. Яку роль відіграла Україна в міжнародних відносинах повоєнного часу? Якими були наслідки вступу УРСР до ООН?
39. Укажіть на досягнення й недоліки в індустріальному розвитку України в першій половині 50-х років.
40. Чи можна вважати, що операція «Вісла» остаточно розв’язала українсько-польське питання?

41. Які історичні умови повоєнних років впливали на розвиток освіти й науки в Україні?


Відповіді до теми 2  «Післявоєнна відбудова й розвиток України (1945 р. – початок 1950-х років)»
ЗАВДАННЯ I ТИПУ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Б
Б
Г
В
Б
Б
Г
В
Г
А
Г
Г
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
В
А
А
Г
Б
Б
В
Б
В
Г
В
Г

ЗАВДАННЯ II–III ТИПУ

25
26
27
28
29
30
31
32
33
А
4
2
4
4
4
3
3
3
2
Б
3
1
3
1
3
4
2
1
4
В
2
4
1
2
2
1
1
2
1
Г
1
3
2
3
1
2
4
4
3

ЗАВДАННЯ IV ТИПУ

34. «Лисенківщина». 35. 1946 р. 36. М. Хрущов
Тренувальні тести (з відповідями) з історії України для 11 класу до теми «Україна в умовах десталінізації (1953–1964 рр.)»

Україна в умовах десталінізації (1953–1964 рр.)

I.  ЗАВДАННЯ  ЦІЄЇ  ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ  ТА  ЧОТИРЬОХ ВАРІАНТІВ ВІДПОВІДЕЙ, СЕРЕД ЯКИХ ПОТРІБНО ВИБРАТИ ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1.  Надмірне возвеличення будь-кого й поклоніння йому називається:
§  А  суб’єктивізм;
§  Б  культ особи;
§  В  об’єктивізм;
§  Г  волюнтаризм.
2.  Процес  ліквідації  наслідків  сталінізму,  започаткований  після  смерті Й. Сталіна, називається:
§  А  депортація;
§  Б  депопуляція;
§  В  демонополізація;
§  Г  десталінізація.
3.  Органи  територіального  управління  народним  господарством,  згідно з реформою 1957 р., називалися:
§  А  міністерства;
§  Б  відомства;
§  В  раднаргоспи;
§  Г  корпорація.
4.  Наука про загальні закони отримання, зберігання, передачі та обробки інформації називається:
§  А  кібернетика;
§  Б  інформатика;
§  В  математика;
§  Г  фізика.
5.  ХХ з’їзд КПРС, на якому з доповіддю «Про культ особи та його наслідки» виступив М. Хрущов, відбувся у:
§  А  листопаді 1955 р.;
§  Б  лютому 1956 р.;
§  В  червні 1956 р.;
§  Г  грудні 1957 р.
6.  Машинно-тракторні станції (МТС) було ліквідовано:
§  А  1956 р.;
§  Б  1957 р.;
§  В  1958 р.;
§  Г  1960 р.
7.  Перший ядерний реактор в Україні став до ладу в:
§  А  грудні 1959 р.;
§  Б  лютому 1960 р.;
§  В  жовтні 1961 р.;
§  Г  лютому 1963 р.
8.  Вибори до Верховної Ради УРСР відбулися у:
§  А  жовтні 1961 р.;
§  Б  серпні 1962 р.;
§  В  березні 1963 р.;
§  Г  жовтні 1964 р.
9.  Яка з областей України була утворена в 1954 р.?
§  А  Кіровоградська;
§  Б  Полтавська;
§  В  Вінницька;
§  Г  Черкаська.
10. Які міста входять до гідроелектростанцій Дніпровського каскаду?
§  А  Каховка, Кременчук, Київ, Дніпродзержинськ, Запоріжжя;
§  Б  Каховка, Кременчук, Київ, Запоріжжя;
§  В  Каховка, Київ, Дніпродзержинськ, Запоріжжя;
§  Г  Кременчук, Київ, Дніпродзержинськ, Запоріжжя.
11. Яка область була передана зі складу РРСФР до УРСР у лютому 1954 р.?
§  А  Черкаська;
§  Б  Кримська;
§  В  Чернігівська;
§  Г  Сумська.
12. У якому місті вперше було засновано клуб творчої молоді «Пролісок»?
§  А  Черкасах;
§  Б  Львові;
§  В  Запоріжжі;
§  Г  Одесі.
13. Перший клуб творчої молоді — «Супутник» очолив:
§  А  Г. Севру;
§  Б  В. Касіян;
§  В  Л. Танюк;
§  Г  Г. Майборода.
14. Хто був першим секретарем ЦК КПУ у 1949–1953 рр.?
§  А  Л. Мельников;
§  Б  П. Мешик;
§  В  Л. Берія;
§  Г  Т. Строкач.
15. У 60-х р. сформувалася Українська робітничо-селянська спілка (УРСС), яку очолив:
§  А  І. Дзюба;
§  Б  О. Лібович;
§  В  Й. Боровницький;
§  Г  Л. Лук’яненко.
16. Президентом Академії наук УРСР в 1962 р. було обрано:
§  А  О. Бородинського;
§  Б  О. Палладіна;
§  В  Б. Патона;
§  Г  І. Курчатова.
17. На 1951–1955 рр. припадає __ п’ятирічка.
§  А  IV;
§  Б  V;
§  В  VI;
§  Г  VII.
18. Важливим засобом піднесення тваринницького господарства М. Хрущова вважав збільшення посівів:
§  А  пшениці;
§  Б  ячменю;
§  В  кукурудзи;
§  Г  проса.
19. Якими  методами  здійснювалося  модернізація  України  у  середині 1950-х — на початку 1960-х рр.?
§  А  Шляхом залучення іноземних інвестицій;
§  Б  завдяки запровадженню системи реформ;
§  В  застосовуючи масовий терор та експлуатацію населення;
§  Г  шляхом прийняття нового законодавства.
20. Якому питанню в діяльності шістдесятників в Україні приділялося найбільше уваги?
§  А  Національному питанню;
§  Б  встановленню верховенства суспільства над державою;
§  В  ліквідації регламентації творчості митців;
§  Г  досягненню верховенства держави над суспільством.
21. Смерть Й. Сталіна призвела до:
§  А  до громадянської війни;
§  Б  боротьби за владу серед партійного керівництва;
§  В  згуртування правлячої верхівки партії;
§  Г  послаблення впливу партії на життя суспільства.
22. Лібералізація політичного режиму супроводжувалася:
§  А  новими хвилями арештів;
§  Б  політичним і морально-психологічним оздоровленням суспільства;
§  В  запровадженням екстенсивного характеру виробництва;
§  Г  кардинальними змінами в структурі партійного керівництва.
23. У чому виявилася демократизація  суспільно-політичного життя в період «відлиги»?
§  А  Була запроваджена демократична система виборів;
§  Б  припинилося  втручання  партійних  органів  у  діяльність  господарських і культурних установ;
§  В  запроваджувалися  «громадські  засади»  в  різних  галузях  господарської, культурної діяльності, відбувалося певне скорочення управлінського апарату, активізувалася діяльність рад, профспілок, комсомолу;
§  Г  це призвело до наростання кризових явищ у суспільстві.
24. Як вплинула освітня реформа 1959 р. на викладання української мови?
§  А  У російських школах УРСР припинялось викладання української мови;
§  Б  збільшилася кількість годин на викладання української мови;
§  В  було  зафіксоване  положення  про  факультативність  вивчення  української мови;

§  Г  в українських школах УРСР заборонялось викладання українською мовою.

II.  ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ  СКЛАДАЮТЬСЯ  ЗІ  СПІЛЬНОГО  ВСТУПНОГО  ЗАПИТАННЯ ТА  ЧОТИРЬОХ ЗАВДАНЬ, ПОЗНАЧЕНИХ БУКВАМИ, ДО КОЖНОГО З ЯКИХ ПОТРІБНО ПІДІБРАТИ ОДИН ВАРІАНТ ВІДПОВІДІ, ПОЗНАЧЕНИЙ ЦИФРОЮ.

25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А  Рентабельність
1  шлях розвитку, пов’язаний з кількісним збільшенням випуску продукції за рахунок зростання витрат живої праці, сировини й матеріалів
Б  дефіцит
2  соціально-політична практика, що характеризується нехтуванням об’єктивними законами історичного процесу з урахуванням бажань й довільних рішень осіб, які її здійснюють
В  екстенсивний розвиток економіки
3  прибутковість виробництва, його доходність
Г  волюнтаризм
4  нестача чогось

5  процес зближення економік ряду країн, їх співпраця.
26. Співвіднесіть дати з подіями.
А  Червень 1956 р.
1  перша велика хвиля арештів інтеліґенції, працівників культури, журналістів України
Б  лютий 1960 р.
2  усунення з посади першого секретаря ЦК КПРС М. Хрущова
В  жовтень 1964 р.
3  в Україні став до ладу перший атомний реактор
Г  серпень 1965 р.
4  постанова ЦК КПРС «Про подолання культу особи та його наслідки»

5  запуск першого штучного супутника Землі.
27. Співвіднесіть назви міст та провідні промислові підприємства, які в них знаходяться.
А  Дніпропетровськ
1  трансформаторний завод
Б  Запоріжжя
2  завод сільськогосподарських машин
В  Львів
3  спорудження заводів важких пресів та бурякозбиральних комбінатів
Г  Херсон
4  автобусний завод

5  випуск суховантажних кораблів.
28. Установіть відповідність між назвами  творів чи  збірок  та прізвищами їхніх авторів.
А  Г. Тютюнник
1  «Украдене щастя»
Б  І. Дзюба
2  «Вир»
В  Ю. Мейтус
3  «Зачарована Десна»
Г  О. Довженко
4  «Інтернаціоналізм чи русифікація?»

5  «В  окопах Сталінграда».

29. Установіть відповідність між галузями промисловості та областями, де вони сконцентрувалися.
А  Нафтовидобувна
1  Запорізька
Б  гірничовидобувна
2  Івано-Франківська
В  автомобілебудівна
3  Луганська
Г  хімічна
4  Донецька

5  Миколаїв.

30. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.
А  ЛітературА
1  Л. Грабовський
Б  музикА
2  М. Бажан
В  образотворче мистецтво
3  М. Зарудний
Г  театр
4  Т. Яблонська

5  Ю. Іллєнко.



III. ЗАВДАННЯ ЦІЄЇ ФОРМИ СКЛАДАЮТЬСЯ З ІНСТРУКЦІЇ ТА ЧОТИРЬОХ ПОДІЙ, ЯКІ ТРЕБА РОЗТАШУВАТИ В ПРАВИЛЬНІЙ ПОСЛІДОВНОСТІ.
31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
§  А  реформування управління економікою — створення раднаргоспів;
§  Б  ухвалення на ХХІІ з’їзд КПРС нової програми КПРС — програми будівництва комунізму;
§  В  входження Криму до складу УРСР;
§  Г  створення Української робітничо-селянської спілки.
32. Розташуйте в логічній послідовності за пріоритетами галузі промисловості в УРСР у роки семирічки:
§  А  металургійна, вугільна промисловість;
§  Б  легка, харчова промисловість;
§  В  електротехнічна промисловість;
§  Г  літакобудівна, суднобудівна промисловість.
33. Розташуйте в логічній послідовності етапи десталінізації:
§  А  припинення масових репресій, реабілітація незаконно засуджених;
§  Б  лібералізація політичного режиму;
§  В  рух «шістдесятників»;
§  Г  децентралізація управління економікою.




Немає коментарів:

Дописати коментар